Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácii
projekt poisťovne logo generali

Zabudnite na sladené nápoje – s týmito tipmi motivujete deti piť vodu!

09. 12. 2020

Voda sa u detí neteší veľkej obľube. Pitie vody totiž nie je žiadna zábava! No pre zdravie a hydratáciu je voda základom. Hoci sladené nápoje môžu byť pre deti chutnejšie, zvyčajne je to tým, že obsahujú nadmerné množstvo cukru, ktorý je pre naše zdravie škodlivý.

Tento článok vznikol v rámci mesačného špeciálu venovanému našim najmenším. Spolu s odborníkmi sa venujeme témam rozvoja detí, aby boli zdravé, šťastné a mali ten správny štart do života. Rovnaký cieľ má aj program Učenie pre život, ktorý v rámci celosvetovej iniciatívy The Human Safety Net spustila poisťovňa Generali v spolupráci s Úniou materských centier, so snahou pomôcť deťom zo znevýhodnených rodín na Slovensku.

Štúdie dokázali, že pri deťoch, ktoré konzumujú takéto nápoje každý deň môže byť riziko obezity v dospelosti až o 60% vyššie. Prinášame vám preto 9 praktických a jednoduchých tipov, vďaka ktorým si deti na vodu lepšie zvyknú. Ani sa nenazdáte a voda bude ich najobľúbenejším nápojom.

  1. Vedľa postele dieťaťa položte fľašu s vodou. Keď ho ráno zobudíte, pripomeňte mu, aby si dalo zopár dúškov a začalo tak svoj deň tým správnym spôsobom.
  2. Spravte z vody najnovší doplnok – kúpte dieťaťu znovu použiteľnú fľašu alebo pohár, ktoré môže ozdobiť nálepkami, flitrami alebo čímkoľvek, čo pritiahne jeho pozornosť. Veď kto povedal, že pitie vody musí byť nudné?
  3. Vďaka fľaškám s náustkom bude pitie pre menšie deti jednoduchšie. Väčšie deti, ktoré nebaví piť vodu z obyčajného pohára, môžu zaujať napríklad veselé slamky.
  4. Snažte sa zredukovať množstvo sladených nápojov v chladničke. Džúsy či perlivé nápoje môžu byť príliš veľkým lákadlom aj pre dospelých.
  5. Niektorí rodičia dávajú deťom do vody prírodné ovocné šťavy alebo príchute (bez cukru!), vďaka čomu si postupne odvyknú od rôznych nezdravých prísad v nápojoch. Nezabudnite však, že toto riešenie by malo byť len dočasné.
  6. Deti ZBOŽŇUJÚ, keď majú vo vode ľad. Nezabudnite mať preto vždy nejaký v mrazničke.
  7. Pridajte do vody plátok citróna alebo limetky, jahodu či čerstvú mätu, ktoré prirodzeným spôsobom dodajú nápoju chuť. Zároveň tak budete svoje dieťaťa od útleho veku navykať na chuť ovocia.
  8. Ak sa vo vašom okolí neodporúča pitie vody z vodovodu, problém jednoducho vyriešite, ak si zaobstaráte filtračnú kanvicu alebo filter na vodovodný kohútik.
  9. Buďte dobrým príkladom! Ak budete pred deťmi piť vodu, po čase vás začnú napodobňovať.

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.