projekt poisťovne logo generali

Radíme: Ako postupovať v prípade nehody

19. 06. 2024

Nehoda. Veľmi nepríjemná udalosť, ktorej sa snaží každý vyhnúť. Keď nám už skríži cestu, je dobré zachovať chladnú hlavu a vedieť, čo robiť. 

Tento mesiac sa venujeme témam spojeným s nezištnou pomocou na cestách vďaka oceneniu Srdce ciest, ktoré má ambíciu cez príbehy odvážnych ľudí ukazovať, že pomáhať si je ľudské a zachraňuje to životy. Inšpirujme sa k ohľaduplnejšiemu správaniu na cestách, aby sa každý účastník cestnej premávky vrátil bezpečne domov. 

  • Skontrolujte stav spolujazdcov

Ak sa na cestách stanete účastníkom dopravnej nehody, ako prvé skontrolujte zdravotný stav vašich spolujazdcov a rovnako tak aj pasažierov vozidla, s ktorým došlo ku kolízii. V prípade potreby poskytnite prvú pomoc a privolajte záchranku.

  • Zabezpečte vozidlo

Než opustíte vozidlo zabezpečte ho výstražnou svetelnou signalizáciou, aby ste varovali okoloidúcich vodičov na možné riziko následnej zrážky. Zároveň umiestnite v dostatočnej vzdialenosti od miesta nehody výstražný trojuholník.

  • Privolajte políciu

V prípade väčšej dopravnej nehody alebo pri poškodení verejného majetku či škode na zdraví účastníkov dopravnej nehody, privolajte na miesto políciu. Polícii podrobne vysvetlite priebeh a okolnosti nehody. Zároveň odporúčame mať od polície aj doklad, že pri nehode bola. Protokol od polície je potrebný tiež v situáciách, keď sa neviete zhodnúť na zavinení.

  • Vyplňte Správu o nehode

Obidvaja účastníci nehody sú povinní dôkladne a kompletne vyplniť medzinárodné tlačivo „Správa o nehode. Správa o nehode obsahuje všetky údaje potrebné na nahlásenie škody v poisťovni. Toto tlačivo poisťovňa odovzdáva ku každej uzavretej poistnej zmluve PZP, prípadne si ho je možné stiahnuť aj na webstránke poisťovne Generali. Klient by mal toto tlačivo mať vždy so sebou v aute.

Klientovi odporúčame, aby trval na tom, aby pri nehode aj druhá strana poskytla čo najviac údajov o sebe pre čo najjednoduchšiu identifikáciu, ale aj pre prípad, že by druhá strana neskôr popierala vznik či priebeh nehody. Pokiaľ sa klient s druhým účastníkom dohodne na zavinení, je tiež dôležité označiť jednotlivých účastníkov ako „vinník“ a „poškodený“. Obaja Správu o nehode podpíšte a každý si vezme svoju kópiu.

  • Všetko nafoťte

Je vhodné zhotoviť si podrobnú fotodokumentáciu z miesta nehody. Zdokumentovať si postavenie vozidiel a poškodenia na každom z nich, ale aj veci vo vozidle, ktoré sa poškodili pri dopravnej nehode.

  • Všetko si poznačte

Zároveň odporúčame poznačiť si presný názov policajného útvaru, ktorý nehodu šetril, adresu, telefón a pokiaľ možno aj e-mailovú adresu. Tieto údaje sú potrebné z dôvodu, keby polícia nevydala kópiu policajnej správy, aby poisťovateľ vinníka alebo poškodeného vedel, na koho sa obrátiť so žiadosťou o jej vydanie.

  • Kontaktujte asistenčné služby

Skontaktujte sa s asistenčnou službou poisťovne. Asistenčná služba vám pomôže s menšou opravou vozidla priamo na mieste alebo s odťahom nepojazdného vozidla do najbližšieho servisu. Základné asistenčné služby získavate automaticky a zadarmo k vášmu havarijnému poisteniu aj poisteniu PZP.

  • Nahláste škodu poisťovni

Bez ohľadu na to, či ste nehodu zavinili vy alebo niekto iný, máte povinnosť oznámiť škodovú udalosť vo svojej poisťovni, a to do 15 dní od vzniku nehody na Slovensku, v prípade nehody v zahraničí do 30 dní. Poisťovni treba predložiť aj všetku dokumentáciu, policajnú správu a fotografie z miesta nehody.

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.