Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácii
projekt poisťovne logo generali

Ako sa správne stravovať, ak radi beháte?

22. 07. 2020

Ak chcete, aby sa vám dobre behalo, musí vám aj dobre tráviť. Čo jete pred a po behu ovplyvní vás výkon a regeneráciu. V tomto videu nájdete inšpiráciu, čo si máte ako bežec naložiť na tanier.

Ak chcete vyťažiť z cvičenia čo najviac, mali by ste svojmu telu dopriať tú správnu výživu, aby bolo silné, zdravé a v celkovej dobrej kondícii. Vhodná strava pred behom minimalizuje únavu a vďaka správnemu jedlu po behu sa svaly rýchlejšie zotavia.

Aby ste mali z behu čo najväčší pôžitok, nemali by ste teda zanedbať prípravu v podobe správneho stravovania. Pred behom si doprajte potraviny bohaté na sacharidy, bielkoviny a vlákninu, ktoré sa ľahko trávia a sú zdrojom plynulého uvoľňovania energie, vďaka čomu budete mať lepšiu výdrž. Medzi takéto potraviny patria napríklad ovsené vločky, orechové maslá, ovocné smoothie či celozrnné potraviny. Pre bežcov sú takisto vhodné potraviny s obsahom draslíka, ako napríklad banány, keďže draslík pomáha regulovať krvný tlak.

Po behu je zase dôležité vybrať si potraviny, ktoré pomôžu unaveným svalom s regeneráciou. Celozrnné sacharidy, ako napríklad celozrnné cestoviny či hnedá ryža, dodávajú telu energiu, pomáhajú budovať svalovú hmotu a zlepšujú výdrž a výkon. Skombinovať ich môžete s potravinami bohatými na bielkoviny, akými sú napríklad vajcia, kuracie mäso či orechy, a so zeleninou a ovocím, ktoré sú plné vitamínov a minerálov. Vďaka nim si posilníte imunitu a budete sa môcť behu venovať počas celého roka!

 

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.