Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácii
projekt poisťovne logo generali

Potraviny, ktoré vám zlepšia náladu

25. 05. 2020

Všimli ste si niekedy, že keď zjete určité druhy potravín, náhle sa vám zlepší nálada, hoci máte za sebou ťažký deň v práci? Môže to byť práve vďaka ich vlastnostiam, ktoré ovplyvňujú náladu. Štúdie ukázali, že niektoré potraviny, napríklad ovocie, zelenina či morské plody, môžu mať na nás vďaka chemickým reakciám taký účinok, že sa budeme po ich konzumácii cítiť veselší (a samozrejme sýtejší). Pozrite si naše rady, ako počas dňa začleniť tieto potraviny do svojho jedálnička.

Je vedecky dokázané, že raňajky pozitívne vplývajú na náš fyzický a psychický stav po zvyšok dňa. Navyše, ak ráno začleníte do svojho jedálnička potraviny zlepšujúce náladu, ste na najlepšej ceste k produktívnemu dňu. Potraviny ako grécky jogurt, ktorý je bohatým zdrojom vápnika, vajíčka, banán, avokádo, čučoriedky či tekvicové semienka sú plné vitamínov a antioxidantov a majú protizápalové účinky. Na skvelú náladu tak nebudete musieť dlho čakať. Z banánu, jogurtu a avokáda si napríklad môžete spraviť chutné smoothie a ozdobiť si ho tekvicovými semienkami. Alebo môžete vyskúšať praženicu s údeným lososom a špenátom.

Ťažký obed s vysokým obsahom cukru alebo soli nielen prispieva k poobedňajšiemu útlmu, ale aj k horšej nálade. Zamerajte sa na vitamíny a živiny, ako je napríklad horčík, a zároveň dodajte jedlu farebnosť a čo najviac chuti. Ani nebudete vedieť ako a zlepší sa vám nálada. Skvelou voľbou sú napríklad šaláty s kozím syrom, cherry paradajkami, quinoou, hríbmi či kuracím mäsom. Šalát môžete navyše dochutiť jednoduchou zálievkou z kurkumy, olivového oleja a čierneho korenia. Je dokázané, že kurkuma má silné protizápalové vlastnosti a zvyšuje hladinu sérotonínu.

Deň môžete zakončiť zdravou večerou s morskými plodmi bohatými na omega-3 mastné kyseliny. Losos, platesa, slávky či ustrice sú skvelým zdrojom vitamínu B12, ktorý prospieva nervovým bunkám mozgu, a živín, ktoré regulujú činnosť štítnej žľazy ovplyvňujúcej našu celkovú náladu. Pripravte si rýchlu grilovanú platesu so špargľou, ktorá odoženie zlú náladu, alebo slávky na paradajkách a cesnaku, ktorý reguluje hladinu sérotonínu, a môžete si byť istí, že celý večer strávite v pohode a dobrej nálade.

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.