Vďaka online riešeniam si jednoducho a pohodlne uzavriete poistenie a vyriešite poistnú udalosť
Digitálne technológie sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Prístup na internet má na Slovensku viac než 85 % domácností. Digitalizácia a automatizácia procesov je trendom vo všetkých oblastiach a pandémia náš presun do online priestoru urýchlila. Digitalizácia uľahčuje našu komunikáciu a prístup k informáciám, urýchľuje procesy a šetrí čas či energiu.
Poisťovňa Generali je najdigitálnejšou poisťovňou na poistnom trhu – poistenie môžete uzatvoriť aj online bez potreby osobného kontaktu a ponúkame množstvo ďalších služieb bezpečne, jednoducho a rýchlo v digitálnej podobe. Aj v tejto oblasti reagujeme na potreby trhu a neustále prinášame inovatívne online riešenia, ktoré našim klientom zabezpečia maximálny komfort a prvotriedny servis.
Poisťovňa Generali je najdigitálnejšou poisťovňou na trhu. Prináša online služby a riešenia, ktoré klientom zabezpečia maximálny komfort a prvotriedny servis. Okrem komfortu je dôležitým aspektom aj ekológia: „Tieto riešenia sú ekonomicky a ekologicky výhodnejšie, keďže dokumentácia je v digitálnej forme a nevyžaduje si tlač papiera. Takisto je to výhodné z pohľadu dostupnosti pre klienta, online služby sú dostupné 24 hodín denne 7 dní v týždni. V neposlednom rade aj šetríme náklady,“ hovorí Peter Orosz, manažér oddelenia vývoja informačných systémov. „Digitalizáciou a automatizáciou procesov sa navyše výrazne skracuje aj čas na vybavenie požiadaviek klienta.“
Zákazník si dokáže vybaviť množstvo služieb z pohodlia domova niekoľkými klikmi. „Ponúkame takmer všetky služby online – od vzniku poistenia cez zmeny poistenia až po nahlásenie poistnej udalosti či obhliadku poškodenej veci. V niektorých prípadoch však v komunikácii s klientom stále ostáva preferovaný osobný kontakt a ľudský rozmer,“ vraví Peter Orosz.
Digitálne riešenia výrazne urýchľujú likvidáciu poistných udalostí. Poisťovňa Generali ponúka inovatívne riešenia, akými sú video na identifikáciu klienta či videoobhliadky poškodeného domu alebo bytu bez potreby fyzickej účasti pracovníka. K dispozícii je tiež aplikácia, ktorá dokáže na základe videoobhliadky stanoviť mieru poškodenia automobilu a predpokladanú mieru poistného plnenia. „Či už ide o online automatickú registráciu poistnej udalosti, alebo videoobhliadku či online komunikáciu s opravcom alebo klientom, tieto riešenia urýchľujú proces likvidácie. Klient má možnosť veľmi rýchlo a prehľadne nahlásiť poistnú udalosť a sledovať priebeh jej vybavenia priamo v klientskej zóne či na webe, kde vie aj dokladať požadované dokumenty.“
Mnohí majú výhrady voči online službám kvôli obavám z bezpečnosti, Peter Orosz však zdôrazňuje, že bezpečnosť je pre poisťovňu Generali vždy na prvom mieste: „IT bezpečnosť podlieha prísnym interným pravidlám, skupinovým regulám, ako aj požiadavkám regulátora. Všetky procesy a online prostredie je zabezpečené na niekoľkých úrovniach, navyše v tejto oblasti neustále prebiehajú testy bezpečnosti a aktualizácie riešení, dopĺňané najmodernejšími prvkami.“ Klient sa preto nemusí obávať tieto služby využívať.
Pandémia mala veľmi veľký vplyv na urýchlenie vývoja online služieb. Digitalizácia bola jednou z priorít poisťovne Generali už aj pred pandémiou, čo sa stalo jej konkurenčnou výhodou: „Poisťovňa Generali ako líder v digitalizácii na poistnom trhu bola v podstate na takúto situáciu pripravená. Dokázali sme sa preklopiť do čisto digitálnej práce na diaľku v priebehu pár dní.
Zároveň sa nám počas ďalších týždňov podarilo vybudovať procesy na celkovú prácu a komunikáciu na diaľku či už s klientom, alebo v rámci poisťovne. Všetky tieto procesy (napr. elektronické podpisovanie dokumentov, komunikačné nástroje – chat, video, online schvaľovacie procesy…) boli dlhodobo plánované, pandémia iba urýchlila dokončenie a nasadenie týchto inovácií,“ uzatvára Peter Orosz.