Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácii
projekt poisťovne logo generali

VIDEO: 5 praktických tipov, ako zvládnuť stres

29. 06. 2020

Tento článok vznikol v rámci mesačného špeciálu, v ktorom sa spolu s odborníkmi venujeme rôznym pracovným témam a vplyvu práce na naše zdravie pri príležitosti spustenia predaja jedinečného životného poistenia, ktoré ako jediné na trhu ponúka len poisťovňa Generali a je prispôsobené rizikám vyplývajúcim z povolania a záľub.

 

Každý z nás z času na čas zažíva stresové situácie. Nemusí to byť však vždy len škodlivé. Ak je človek vystavený malým dávkam stresu, môže to byť pre neho dokonca prospešné. Môže vyvolávať pocit nabudenia, až šťastia, ktoré zvyšujú produktivitu a pocit úspechu, naplnenia. Stáva sa však, že negatívne situácie vyvolajú dlhodobý stres a ten môže mať škodlivý vplyv na zdravie a pohodu človeka.

Aké sú príčiny stresu?

Pocit stresu je veľmi bežný a zažívajú  ho tisícky ľudí po celom svete. Stres často vyvolávajú situácie, ktoré prinášajú veľké zmeny, neistotu alebo tlak. Dôvody sa líšia, no bežnými podnetmi sú napríklad dlhodobé choroby alebo zranenia, smútok, strach z rodičovstva, strata zamestnania, obavy zo skúšok, problémy v práci či finančné problémy.

Na fyziologickú podstatu stresu a jeho význam sme sa pozreli v samostatnom článku, ktorý si môžete prečítať tu.

Tipy, ako sa vyrovnať so stresom

Zistenie, že stres môže vplývať nielen na náš psychický stav, ale aj fyzický, môže byť pre niekoho prekvapením. Okrem toho, že sa cítite bez nálady a podráždene, môže sa vám zle sústrediť, môžete mať problémy so spánkom a trávením a môžete zažívať chronickú bolesť hlavy. Toto je spôsob, akým telo dáva najavo, že potrebuje oddych a je naozaj dôležité ho poslúchnuť a problém vyriešiť.

Nie vždy sa dá niečo robiť s okolnosťami, ktoré stres spôsobujú, no môžete ovplyvniť to, ako na vás pôsobia. A vždy je dobré pripomenúť si, že v tom nie ste sami. Tu nájdete päť jednoduchých spôsobov, ako uvoľniť napätie spôsobené stresom. Môžete ich robiť každý deň bez ohľadu na to, či sa cítite v strese. Vďaka nim sa budete cítiť pokojnejšie a budete mať veci pod kontrolou.

Bonusovým tipom, ako lepšie zvládať stres je pravidelné cvičenie. Prečítajte si, ako môže cvičenie znížiť stres alebo si rovno zacvičte cviky proti stresu, ktoré  zostavila fitness trénerka Jana Earl.

Buďte pripravení na to, čo vás v budúcnosti čaká, a myslite na životné poistenie. Tu nájdete všetko, čo potrebujete vedieť.

 

Zdroje:

https://www.mentalhealth.org.uk/statistics/mental-health-statistics-stress

https://www.stress.org/daily-life

https://generalibalans.sk/fyziologicka-podstata-stresu-a-jeho-vyznam/

 

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.