projekt poisťovne logo generali

Jednoduché kroky, ktorými znížite stres na pracovisku

01. 03. 2021

Stres v práci nie je prechádzka ružovou záhradou. Firmám to takisto neprospieva. Vystresovaní zamestnanci sa v porovnaní so svojimi nevystresovanými kolegami môžu správať nezúčastnene, byť menej produktívni a častejšie práceneschopní.

Vďaka rôznym drobným opatreniam sa však vaši zamestnanci môžu cítiť spokojnejšie a byť produktívnejší. Inšpirujte sa niektorými z našich nápadov.

Ľudia sú najproduktívnejší vtedy, keď presne vedia, k čomu sa majú dopracovať. Stanovte preto zamestnancom jasné ciele. Ak im svoje očakávania nestanovíte jednoznačne a pochopiteľne, môže to spôsobiť značné znepokojenie v súvislosti s ich úlohami a povinnosťami, a tak medzi zamestnancami zvýšiť mieru stresu.

Je dôležité zaistiť aj to, aby zamestnanci neboli preťažení alebo frustrovaní pre veci, ktoré sa dajú zmeniť. Pozorne ich preto počúvajte a dajte im možnosť pravidelne poskytovať spätnú väzbu. Zároveň treba podporovať upozorňovanie na problémy a poskytovať bezpečný priestor na otvorené vyjadrenie názoru.

Mnohí si myslia, že pracovať až do vyčerpania zvyšuje produktivitu. V istom bode však negatíva začnú prevyšovať nad pozitívami. Odpočinok je pre produktivitu nevyhnutný a dlhé hodiny strávené nad prácou rozhodne neznamenajú, že práca bude dokončená kvalitnejšie či rýchlejšie. Nabádajte preto svojich zamestnancov, aby svoj voľný čas skutočne využili na odpočinok a práci sa venovali len v určenej pracovnej dobe.

Rovnako ako dlhá pracovná doba, aj multitasking alebo venovanie sa viacerým úlohám naraz prináša oveľa viac stresu než produktivity. Zaveďte preto princíp jednej úlohy. Stanovte jednu úlohu, ktorej sa má zamestnanec prioritne venovať, a uistite sa, že nie je zaťažený množstvom ďalších zadaní.  E-mail je jedným z hlavných vinníkov, preto zamestnancom poraďte, aby ho kontrolovali len niekoľkokrát denne a aby v podpise informovali, že v naliehavých záležitostiach ich možno kontaktovať telefonicky.

Pracovné e-maily by si zamestnanci nemali vybavovať mimo pracovnej doby. Ak je vaša hlava spolovice v práci, výhody skutočného odpočinku sa nedostavia. Zaveďte preto pravidlo, podľa ktorého majú zamestnanci reagovať na e-maily len počas pracovnej doby.

Sústreďte sa viac na výsledky než na odpracované hodiny. Svojim zamestnancom uľahčíte život, keď budú potrebovať prísť do práce o niečo neskôr alebo z nej odísť o čosi skôr. Budú tak pracovať efektívnejšie, lebo sa budú môcť venovať práci vtedy, keď sú najviac produktívni a nie sú ničím rozptyľovaní. Ak sa spoľahnete na to, že svoje úlohy zvládnu, budú od vás cítiť väčšiu dôveru a menej tlaku.

Ak práve nepracujú z domu, vaši zamestnanci potrebujú bezpečný a príjemný priestor na prácu. Nezáživné zariadenie a ostré osvetlenie rozhodne nepomôžu znížiť mieru stresu. Veľmi pomôže, ak pridáte do priestorov viac zelene a poskytnete zamestnancom aj taký priestor, kde môžu relaxovať alebo v súkromí vybavovať telefonáty.

Svojim zamestnancom môžete poskytnúť aj ďalšie benefity, akými sú napríklad meditačné aplikácie alebo športové poukazy. Ak budete zamestnancov motivovať k pravidelnej aktivite či meditácii, pomôžete im tým odbúrať stres a žiť zdravšie.

Ak chcete vaše pracovisko zmeniť k lepšiemu, v prvom rade musíte ísť príkladom. Ak nebudete hrať podľa vlastných pravidiel, zamestnanci svoje zvyky zmenia len ťažko. Dodržujte ich a budete takisto zažívať menej stresu, čo je len dobré. Pre váš pocit bezpečia a istoty, že sa máte na koho spoľahnúť aj keď sa niečo pokazí je tiež dôležité vhodné poistenie pre vašu firmu, ktoré si môžete vyskladať presne podľa potrieb vášho podnikania.

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.