Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácii
projekt poisťovne logo generali

Ako efektívne pracovať z domu? Overené tipy pre vás

03. 04. 2020

Práca z domu raz za čas je príjemným spestrením každodenného dochádzania do kancelárie. Iná káva to začína byť vtedy, keď pracujeme z domu dlhodobo a pravdepodobne máme okolo seba aj iných rodinných príslušníkov a domácnosť, ktorá si tiež zaslúži pozornosť. Niektorí z nás odpracujú z domu ešte viac ako obyčajne, niektorí, opačne, sú príliš rozptyľovaní. Spísali sme preto pre vás tipy, ako pracovať z domu efektívne a vybalansovane tak, aby ste spravili, čo treba v pracovnom čase a stále mali energiu aj na svoje voľnočasové aktivity, rodinu či domácnosť.

Na začiatok pár pojmov:

  • Flexibilná práca je o zmene podmienok, kedy, kde a ako pracujete, aby ste lepšie skĺbili vaše potreby s potrebami firmy. Je to spôsob práce, ktorý vám umožní flexibilnejšie zvládať pracovné aj osobné záväzky, ale napriek tomu zamestnávateľ očakáva, že budete dodržiavať svoj pracovný fond.
  • Home office je anglický pojem pre možnosť pracovať z domu a je to tiež forma flexibilnej práce.

Manažéri

  1. Príprava robí šampióna
    Skôr než sa pustíte do práce, uistite sa, že na evidenčnej a komunikačnej platforme, ktorú používa vaša firma, je prihlásený celý váš tím. Môže to byť napríklad Skype alebo interný systém.
    Uistite sa, že máte na všetkých svojich ľudí z tímu aj telefonický kontakt a v prípade potreby na komunikáciu využite napr. aj telefónne aplikácie (Whats App).Pripravte si agendu úloh, na ktoré pri bežnej pracovnej rutine v kancelárii nebol priestor a ktorým sa môžete vy a vaši ľudia venovať na home office, napríklad nové nápady, zjednodušenie procesov, nové projekty a pod.
  2. Komunikácia je základ
    Naplánujte si pravidelné porady s celým tímom (týždenne), individuálne (každý deň, resp. ako si to situácia a povaha práce vyžaduje).Pri komunikácii si nastavte priority úloh s jednotlivými členmi v tíme na najbližšie obdobie.Komunikujte so svojimi ľuďmi v tíme o ich splnených úlohách a ich pracovnom pláne a pýtajte si od nich pravidelný report dokončených aj nedokončených úloh.
  3. Myslite online
    Dajte priestor ľuďom na vzdelávanie a prispôsobenie sa novým situáciám v rámci online priestoru (napríklad vo forme online školenia).Nájdite cestu, ako všetky offline aktivity vášho tímu môžu prejsť do online prostredia.

Kolegovia

  1. Príprava robí šampióna
    Urobte si vlastné pracovné prostredie, v ktorom sa budete cítiť dobre. Pripravte si svoj stôl a udržujte ho čistý, eliminujte rušivé elementy (TV, hracie konzoly, sociálne siete) a ak ste v domácnosti aj s ostatnými členmi rodiny, stanovte si vzájomné hranice a pravidlá, aby ste pracovali čo najviac efektívne.Skôr než sa pustíte do práce, uistite sa, že máte nainštalované potrebné firemné formy komunikácie s ostatnými kolegami a nadriadenými.
  2. Ak pracujete, správajte sa tak
    Behať po dome v pyžame je síce fajn, ale uprednostnite radšej také oblečenie, aby vás neočakávaný Skype call neprekvapil. Pri práci z domu sa vyhýbajte miestam ako gauč, posteľ, kúpeľňa či záhrada, ktoré by vás mohli rozptyľovať.Vždy dodržujte pracovný čas, ako by ste boli fyzicky +/- 8,5 hod. v kancelárii. Vytvorte si rozvrh a stanovte si začiatok a koniec pracovného dňa, nezabudnite na prestávky na jedenie a dodržiavajte pitný režim. Po skončení práce notebook odložte a venujte sa svojej popracovnej činnosti, napr. si zacvičte, zahrajte sa s deťmi, urobte si večeru či obed na ďalší deň, vzdelávajte sa a pod.
  3. Dostaňte sa do procesu od začiatku
    Pracujte vždy na jednom mieste a na konci pracovného dňa si zadefinujte kľúčové úlohy, ktorým sa budete ďalší deň venovať. V rámci rozvrhu si stanovte presný časový plán jednotlivých úloh.
    Vyhraďte si čas na komunikáciu s manažérom a kolegami na zabezpečenie plynulého chodu procesov.
  4. Pravidelne dobíjajte baterky
    Je úplne v poriadku začať pracovný deň dobrou kávou alebo čajom, ktoré odštartujú váš pracovný deň. Malá pauza medzi jednotlivými úlohami prospeje vášmu fyzickému a mentálnemu zdraviu a prispeje k celkovej produktivite. Nezabúdajte na pitný režim a vitamíny. Tiež je dôležité vyjsť na chvíľku na čerstvý vzduch alebo sa aspoň pozrieť von z okna.
  5. Urobte program aj deťom
    V rámci časového rozvrhu pre seba spravte rozvrh aj deťom a zlaďte ich dokopy. V čase, keď vy pracujete, zapojte aj ich do nejakej práce, aby mali pocit, že robia niečo dôležité.

Prinášame pár tipov na vzdelávaco-hravé aktivity pre deti:

 

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.