projekt poisťovne logo generali

Prekvapili vás nečakané výdavky? Môže vám s nimi pomôcť vaše poistenie

28. 11. 2022

Pokazené auto cestou na dovolenku, presakujúce potrubie u vás doma či tečúci radiátor? Podobné situácie vám dokážu nielen znepríjemniť život, ale aj potrápiť vašu peňaženku. Nezabúdajte však, že ak ste vhodne poistení, takéto situácie vám môžu pomôcť vyriešiť asistenčné služby. Ušetríte si tiež čas s vybavovaním a zháňaním vhodného dodávateľa pre riešenie vášho problému.

Tento článok vznikol v rámci mesačného špeciálu venovanému plánovaniu rodinného rozpočtu. Majte svoje financie pod kontrolou aj v neistých časoch. V poisťovni Generali vám poradíme, ako optimalizovať svoje poistenie či nájsť vhodné finančné produkty pre vás na mieru. Navštívte svoju najbližšiu pobočku.

Nepríjemnosti na cestách

Určite ste sa už aj vy stretli na cestách s nepríjemnosťami, akými sú defekt, nedostatok paliva či uzamknutie kľúčov vo vozidle. V týchto situáciách oceníte, keď vám niekto podá pomocnú ruku a problém za vás vyrieši.

Ak si zabuchnete kľúče v aute, nesnažte sa ich dostať z vozidla násilím. Nie je potrebné volať ani do servisu a vybavovať si odomknutie dverí. Kontaktujte asistenčné služby, ktoré získavate v rámci povinného zmluvného poistenia zadarmo. Asistenčky vám zabezpečia buď otvorenie auta na mieste, alebo jeho odtiahnutie do najbližšieho servisu, kde vám auto odomknú.

V zime oceníte pomoc asistenčných služieb, ak sa vám vybije batéria, prípadne ak vám zamrzne palivo a zostanete niekde visieť. Nemusíte si lámať hlavu nad tým, ako tieto problémy riešiť, stačí kontaktovať asistenčnú službu, ktorá za vás problém vyrieši. Často sa stáva, že do vozidla omylom natankujete nesprávne palivo. Ak sa aj vám podarí natankovať do benzínového auta naftu alebo naopak, privolaná služba vám zabezpečí vyprázdnenie nádrže a prečerpanie paliva, prípadne odtiahnutie do najbližšieho servisu.

shutterstock_1198794868.jpg

Predstavte si situáciu, že sa vyberiete na dovolenku do zahraničia autom a prihodí sa vám dopravná nehoda alebo vás zradí auto. Poisťovňa Generali má v rámci asistenčných služieb k poisteniu motorových vozidiel zahrnutú aj pomoc v zahraničí. V takomto prípade zabezpečia asistenčné služby ubytovanie pre celú posádku vozidla na dve noci, zaobstarajú náhradnú dopravu alebo poskytnú prenájom náhradného vozidla, ktoré dostane posádku do cieľa cesty.

Ešte náročnejšia situácia nastáva, ak sa vám v zahraničí prihodia zdravotné komplikácie. V tomto prípade sa môžete spoľahnúť na svoje cestovné poistenie. Asistenčná služba vám odporučí zdravotnícke zariadenia na celom svete, kde následne v prípade potreby zabezpečí priamu úhradu nákladov, aby ste nemuseli použiť svoju vlastnú hotovosť alebo kreditnú kartu. V prípade potreby vám asistenčné služby zorganizujú repatriáciu alebo prevoz do lekárskeho zariadenia leteckou ambulanciou alebo pravidelnou linkou leteckej spoločnosti a pomôžu vám aj s návratom spolupoistenej osoby.

Pomoc u vás doma

Vyjdete z bytu, zabuchnete dvere a zistíte, že kľúče zostali vnútri. Alebo sa snažíte odomknúť dvere, no kľúč sa vám zasekne a zlomí sa. Ak máte uzavreté poistenie majetku od poisťovne Generali, aj v takýchto prípadoch vám budú nápomocné asistenčné služby. Nielen vám zabezpečia zámočníka, ale aj uhradia odomknutie dverí, prípadne výmenu zámku.

shutterstock_2166433691.jpg

Na pomoc asistenčiek sa môžete spoľahnúť aj pri havarijných stavoch, keď vám tečie potrubie či radiátor po spustení na začiatku zimnej sezóny alebo uniká plyn. V rámci poistenia majetku vám v takýchto prípadoch zorganizujú a uhradia prácu inštalatéra, kúrenára či plynára. V prípade potreby vedia zabezpečiť aj elektrikára, sklenára či pokrývača.

V tých najhorších prípadoch, ak sa stane domácnosť v dôsledku poistnej udalosti neobývateľnou, asistenčné služby vám zabezpečia a uhradia náhradné ubytovanie do 48 hodín pre celú rodinu. Ak vás napríklad vytopí či dôjde k požiaru, nemusíte sa obávať, že zostanete aj s rodinou bez strechy nad hlavou. Asistenčné služby sa o vás postarajú a pomôžu vám zorganizovať vhodné ubytovanie. Ak budete svoju domácnosť musieť opustiť v dôsledku poistnej udalosti dlhodobo, nemusíte si robiť starosti ani o svoje zariadenie. Bude vám poskytnutá pomoc s prevozom a uskladnením jej zariadenia a takisto s prepravou poisteného k určenej osobe.

Aj životné poistenie od poisťovne Generali prináša praktické asistenčné služby, ktoré môžete využívať. K dispozícii máte lekára na telefóne, s ktorým môžete konzultovať napríklad príznaky ochorenia, lekárske výsledky či informácie o vhodnosti liekov. Môžete tiež využiť služby právnika na telefóne pre oblasť zdravia.

Potrebujem poistenie?

Aj v náročných časoch, keď je dôležité svoje financie investovať zodpovedne, je poistenie jedným z pilierov, o ktorý sa môžete v prípade potreby oprieť. Poisťovňa na seba prevezme riziká, ktoré život každý deň prináša, a pomôže vám nepríjemné udalosti riešiť.

shutterstock_551258914 (1).jpg

Bez vhodného poistenia majetku sa musíte pripraviť na to, že budete musieť riešiť havarijné stavy či škody spôsobené živlami z vlastného vrecka. Ak nemáte havarijné poistenie a spôsobíte nehodu, ktorá zanechá na vašom vozidle značné škody, budete ich musieť dať opraviť bez akejkoľvek finančnej pomoci poisťovne. Ak by ste pri návšteve hôr potrebovali zásah Horskej záchrannej služby, mohol by vás stáť až 400 €, v prípade náročnejšieho zásahu, a keď je potrebné privolať vrtuľník, aj omnoho viac. V porovnaní s tým si poistenie do hôr uzavriete pre jedného turistu na jeden deň už od 0,8 €. Aj životné poistenie oceníte až vtedy, keď dôjde k najhoršiemu – k zdravotným komplikáciám, úrazu, alebo invalidite, ktoré potrápia aj váš rodinný rozpočet. V takýchto prípadoch je dobré mať spoľahlivého partnera, ktorého v poisťovni Generali nájdete v každej životnej situácii.

Čo je indexácia?

Aby vám mohlo poistenie poskytnúť plnohodnotnú pomoc, ktorú v prípade potreby očakávate, je ideálne pravidelne vykonávať indexáciu poistenia. Indexácia pomáha zachovávať hodnotu poistenia v čase. Pomocou indexácie sa postupne a plynule zvyšuje poistná suma, ako aj poistné.

Pri životnom poistení dochádza k zvýšeniu poistnej ochrany automaticky, teda bez potreby opäť vypĺňať zdravotný dotazník a preverovať aktuálny zdravotný stav. Ak by na poistnej zmluve nebola aktivovaná indexácia, poisťovňa by vám pri poistnej udalosti vyplatila sumu, ktorú máte dojednanú na zmluve. Tá však po niekoľkých rokoch už v dôsledku inflácie nemusí mať tú istú hodnotu ako pri uzatváraní poistenia, hlavne ak  od podpisu zmluvy uplynie dlhšie obdobie.

Ceny v stavebníctve sa medziročne zvýšili o 17,4 % a tým sa zvýšila aj cena vašej nehnuteľnosti. Čo to znamená pre vaše poistenie? Vaša poistná zmluva bola nastavená na určitú poistnú sumu. Je to najvyššia suma, ktorú vám poisťovňa vyplatí pri škode na nehnuteľnosti. Táto suma bola stanovená podľa hodnoty vašej nehnuteľnosti pri uzatváraní poistnej zmluvy, prípadne pri jej zmene v minulosti. Hodnota nehnuteľnosti v dôsledku zmien na trhu stúpla; vyššie sú aj náklady potrebné na opravu nehnuteľnosti v prípade jej poškodenia. Preto je potrebné poistnú zmluvu aktualizovať raz ročne, aby ste sa vyhli podpoisteniu. Podpoistenie znamená, že poistná suma, na ktorú máte poistenie uzavreté, je nižšia, ako je súčasná hodnota nehnuteľnosti. Daná poistná suma vám preto nemusí vykryť vzniknuté škody pri poistnej udalosti.

👉 Ako optimalizovať svoje poistenie? Poradí vám odborník.

👉 Máte svoju nehnuteľnosť správne poistenú?

Sme aj na Instagrame

#zdravie #zdraverecepty #zdravoachutne #pohyb #fitness #vitalita #cestovanie
Ak sú toto aj vaše srdcové instatémy, sledujte nás:

Novinky a výber toho najlepšieho z Generali Balans raz mesačne priamo do vašej e-mailovej schránky.